Nettbutikk

Bra for lommeboka, bra for miljøet - sjekk hva du kan få for din gamle mobil!

Når kommer varen jeg har bestilt?

Vi behandler bestillinger forløpende, men etterstreber å få ut din bestilling samme dag dersom bestillingen er inne før kl 13:00 på en ordinær virkedag (mandag til fredag).

Sporingsnummer sendes til e-posten du la inn ved bestilling hos oss. Vi sender alle våre pakker med Posten, du vil derfor også spore din sending i Posten sin App for iOS og Android.

Du står fri til å kansellere din bestilling frem til kl 13:00 samme dag. Kanselleringen kan gjøre ved å kontakte oss pr telefon.

Alle kunder har 14 dagers lovpålagt angrerett, uten av du må gi noen årsak. Her følger en liten oppskrift på hvordan du benytter deg av din angrerett: Angrerettskjema kan legges ved sendingen din, eller sendes til oss på denne e-posten (i utgangspunktet holder det med varslingen din under, men greit å få det med sendingen inn).

Ved en angrerett er det kjøper som dekker returporto, og i utgangspunktet skal man benyttes seg av tilsvarende måte for retur, slik du fikk tilsendt pakken fra oss (Til hentested, ikke i Postkasse.). En retursending, ifbm angrerett, er det avsender sin risiko i transport, så husk å pakk telefonen i egnet emballasje ved retur. Vanlig prosess for angrerett, ihht angrerettloven, skal varen returneres selger for undersøkelse, og kreditering av varen utføres så snart varen er undersøkt og angreretten er godkjent. Hos oss er denne prosessen normalt 1-2 dager fra mottak av sendingen.

Utvidet informasjon om angrerettloven finner du på lenken under:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

Hvordan går man frem for å returnere en vare til Extndit?
Vi ønsker at angrerettshåndtering skal være en smidig prosess, og stiller derfor noen enkle krav fra kjøper:

  • Fjern alle kodelåser, mønsterlås og passord. Produkter med lås fra brukeren, vil bli avvist og returnert.
  • Deaktiver/fjern Apple kontoen som er tilknyttet telefonen via iCloud, eller Google kontoen på Android telefoner (Samsung, Xiaomi, OnePlus, Huawei). Produkter med aktiv konto vil blir returnert til kjøper.
  • Returner kun produkt(ene) som ble handlet hos oss.


Les mer om å fjerne Apple-konto her:
https://support.apple.com/no-no/HT201351
Les mer om å fjerne Google-lock her: https://support.google.com/android/answer/7664951?hl=no

Sendingen skal adresseres til:
Extndit AS
Gneisveien 8
3221 Sandefjord

Referanse; #ditt ordrenummer, samt ditt etternavn.

Om du også ønsker å sende inn andre produkter for mobilpant, så kan du legge disse ved sendingen. Registrer din mobilpant via vår panteportal på www.extndit.no/pant. Ved mottak blir disse slettet for data og diagnostisert med vårt automatiske testverktøy, og du vil motta et tilbud for det innsendte produktet på eposten du benyttet ved din opprinnelige ordre.

Normal behandling av angrerettsretur er 3-4 dager fra mottak hos oss. Vi gir deretter beskjed til deg om utfallet av din angrerett. Produktet returneres til deg, dersom din angrerett er avvist. Godkjenner vi din angrerett, vil refusjon utføres så snart behandlingen er ferdig. Du vil da få refusjon via betalingsmåten du valgte ved handel i nettbutikken.

Kvitteringen ble sendt til e-posten du la inn ved bestilling. Finner du den ikke, send oss en e-post til [email protected] så vil vi sende deg en kopi.

Dessverre kan feil oppstå, og det er viktig at vi får beskjed så fort som mulig etter at feilen er oppdaget. Kontakt oss på e-post [email protected] eller ring oss på telefon. Vi vil da koordinere videre saksgang, vi har noen viktige punkter å gå igjennom som; deaktivering av «Finn min iPhone eller iPad», deaktivering av Google Konto, eller andre låser som er aktivert på produktet.

Tilstand

Produktene er gradert basert på utseende. Extndit sikrer at produktet har bestått en grundig kvalitetskontroll slik at det fungerer som den skal.