Pante mobilen - Norges beste mobilpant?

Registrer din mobilpant under idag!

Hvorfor gjøre Mobilpant?

Vi har som mål å gi deg som forbruker best pris på Mobilpant når du skal selge din iPhone, Samsung og iPad. Dette kan vi gjøre fordi vi har en liten og effektiv organisasjon og gode systemer for testing og diagnose av pant mobil-produktene vi får inn. Videre går alle funksjonelle mobilpant vi mottar direkte ut på vår nettbutikk og selges raskt tilbake til en ny kunde, uten unødvendige mellomledd. Vi sjekker stadig de andre innbytte-løsningene til de større og etablerte aktørene i Norge for å sjekke om vi er på topp.

Vårt verdiløfte om å søke å være best

Vi har som mål å ha den beste Mobilpantløsningen i Norge. Om du ser en modell der vi ikke er best på pris, så si gjerne ifra til oss. Du kan være trygg på at vi raskt vil tilbake til toppen (og gi best verdi når du selger din gamle mobil eller nettbrett). Finner du ikke mobilmodellen i Mobilpant-løsningen vår, kan du ta kontakt direkte med oss så kan vi avtale dette separat. Vi tilbyr også innbytte og elpant for bedrifter med mål om å gi Norges beste verdi tilbake til våre partnere.

Selge mobilen med sikkerhet og trygghet

All elpant vi mottar, enten det er iPhone, Samsung, iPad, Andre Android eller Macbooks går gjennom en sikker maskinell sletteprosess fra et ADISA-godkjent diagnostikk- og slettesystem. Det er mao ingen risiko for at dine personlige data kommer på avveie. Alle våre ansatte er opptatt av trygghet og følger strenge rutiner for sikkerhet og etterlever et strengt regelverk når det kommer til sikkerhet av data.

Extndit håndterer innbytte av mobiltelefoner, nettbrett og bærbare datamaskiner for flere større selskaper i Norge med strenge krav til sikker datasletting og vi er sertifisert med Sikkerhetsklasse 4, slik at du skal være trygg på at dine personlige opplysninger ikke kommer på avveie når du gjennomfører en pant hos oss, uansett om dette er for en iPhone, Samsung, iPad, Macbook, PC eller annen brukt elektronikk med lagringsmedium.

Selge mobil raskt, enkelt og effektivt

Vi har designet prosessen for å være så enkel og smidig som mulig. Mobilpant-kalkulatoren leder deg gjennom stegene og om du gir en korrekt egenerklæring på funksjonell tilstand til panteobjektet, så vil du se prisen du kan forvente å få når du selger din mobil eller nettbrett eller Macbook til oss, uansett om den er fullt fungerende eller har skader på seg.

Om du aksepterer pantetilbudet får du tilsendt en bekreftelse med fraktetikett. Du pakker selv din Mobilpant(husk å gjøre dette ordentlig, slik at det ikke blir skade i transport). Før du leverer mobilpanten er det viktig at du husker å fjerne alle kodelåser og Find-my-iPhone og tilsvarende på produktet. Vi anbefaler også at du setter telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger før du sender den fra deg.

På Kundeservice-siden har vi samlet et sett med artikler og sjekklister slik at du bidrar til rask behandling hos oss og dermed raskt og trygt oppgjør til deg, enten via bankoverføring eller om du ønsker en verdikupong for å kjøpe deg en ny mobil, nettbrett eller PC av oss.

Du skal være trygg på hele vår Mobilpant-prosess, trygg på pris, trygg på oppgjør og trygg på data.

Innbytte – bærekraft og sirkulær økonomi

Pant av telefoner er en sentral del av den sirkulære økonomien, der målet er å forlenge levetiden til elektronikk og redusere ressursforbruket ved å gjenvinne materialer. I stedet for å kjøpe nye telefoner hvert år og kaste de gamle, kan vi ved å gjøre Mobilpant (og annen pant av elektronisk utstyr) sikre at gamle enheter får et nytt liv. Dette reduserer etterspørselen etter produksjon av nye enheter, som krever utvinning av råmaterialer som kobber, gull og litium.

Rask Mobilpant

Ved å bruke mobilpant, elpant, nettbrettpant eller hva du ønsker å kalle det å selge eller ta innbytte av brukt elektronikk, kan du bidra til denne sirkulære økonomien. Gjennom prosessen med mobilpant blir gamle telefoner enten klargjort for videresalg til nye eiere eller resirkulert på en miljøvennlig måte. Dette reduserer elektronisk avfall og reduserer behovet for å utvinne nye ressurser. 

Se forøvrig Circular Economy Earth for en internasjonal studie på viktigheten av pant (trade-in) for det totale miljøregnskapet.

Sosiale hensyn ved elpant

Det er også viktig å huske på at ikke alle har den samme økonomiske situasjonen, og det å bidra med å pante mobil eller nettbrett gjør at andre kan få råd til å kjøpe litt bedre produkter og dermed unngå sosialt utenforskap, enten det være til seg selv eller til sine barn. Vi søker å selge så mange av våre panteobjekter som mulig direkte til andre norske kunder gjennom så få ledd som mulig.

Det finnes stadig flere kunder som synes det er helt supert å kjøpe en brukt iPhone, iPad, Samsung eller PC. Så om vi, som et lite norsk selskap, kan bidra til å både promotere gjenbruk og samtidig levere verdi til både den som selger og kjøper en pant, så må vi si oss fornøyde. Om du gjør en mobilpant hos en av de større selskapene er det flere munner å mette, så det kan være greit å ha i tankene.

Innbytte – konklusjon og anbefaling

Alt i alt er mobilpant og pant av brukt elektronikk en smart og ansvarlig handling. Det bidrar til å beskytte miljøet, støtter en bærekraftig og sirkulær økonomi, gir økonomiske fordeler, ivaretar sikkerhet og trygghet og er en enkel løsning på et voksende problem.

PS: Finner du som sagt ikke modellen du har i panteportalen vår, send oss en epost så tar vi kontakt med deg for å se om vi kan løse det utenfor mobilpantløsningen

Mobilpant
Mobilpant

Selge til de store som Elkjøp og Telenor? Eller velge den beste?

Vi er trygg på vårt mål om å være best på mobilpant, så her har du en oversikt over øvrige tilbydere, så kan du sammenligne selv:

Mobilpant fra Ice, OneCall (Telia), Telia, Talkmore (Telenor), Elkjøp, RePower fra Power

Vi har samlet noen av artiklene med ytterligere informasjon om pant av mobiltelefon, Innbytte av Mobil, sjekklister du må huske på og annet på Kundeservice.

Norges Beste Mobilpant

Penger For Gammel Mobil Pant

Selge Mobil Til Telenor Power Elkjøp Onecall Telia Eller Extndit

Selge Brukt Mobil Telefon

Innbytte Eller Pant Penger Eller Rabatt

Mobilpant For Bedrift

Elpant Ødelagt Elektronikk

Ofte stilte spørsmål om innbytte

Det finnes ulike frivillige pantordninger på for mobiltelefoner. Det er ingen statlig ordning. Alle de store selskapene som Telenor, Telia, Elkjøp, Power, OneCall (eid av Telia) og Talkmore (eid av Telenor) tilbyr mobilpant, innbytte eller elpant. De fleste av disse tilbyr dette som avslag på nykjøp; en slags tilgodelapp. 

I Extndit forsøker vi å tilby beste mobilpant og den beste elpant-løsningen i Norge, gjennom å gi høyest mulig verdi til deg som kunde, og gi deg oppgjør med penger om du foretrekker det via bankoverføring.

Mobilpantløsningen sender deg en fraktetikett etter registrering i portalen. Fraktetiketten er ferdig frankert hos Posten. Fraktetiketten blir sendt direkte til din e-post. Denne kan havne i ditt spam-filter, så vi anbefaler at du undersøker der først. Finner du den ikke, kontakt oss, så sender vi deg en ny etikett.

Skadede mobiltelefoner, spesielt nyere iPhones og Samsung kan ha en betydelig verdi. Om du har en ødelagt mobiltelefon, så sjekk gjerne vår pantekalkulator for å få et verdiforslag og sammenlign det med hva det koster å reparere den. Det kan hende det har mer hensikt å pante en ødelagt mobil eller iPad fremfor å reparere den; spesielt hvis du i stedet kjøper en ny brukt som erstatning.

Du kan pante mobil for penger hos oss. Hos Apple, Telia, Telenor, OneCall, Talkmore, Elkjøp og RePower fra Power så får du en tilgodelapp/rabatt på ditt neste kjøp. Vi tilbyr også avslag i nettbutikken om du ønsker det, vi har tro på at du kan velge selv hvor du skal bruke pengene du får når du selger mobilen eller nettbrettet ditt.

Våre utvalg av brukte iPhone, brukte iPad, brukte Samsung og brukte PC finner du på nettbutikken.

Du får som regel mest ved å selge iPhone og iPad privat (typisk på finn.no). Det har vi i Extndit ingen problemer med å innrømme, og vi kan aldri konkurrere med person-til-person salg. Vi støtter  kortreist, så om du vil selge iPhone eller iPad selv til noen andre, så har vi laget en sjekkliste på hva du bør huske på. Om du derimot vil bruke en panteløsning og være trygg på at dine data blir trygt slettet og at det ikke blir noe fuss, så håper vi at du vurderer vår løsning for Elpant.

Vi har som mål å være beste mobilpant. Vi tror på følgende 4 ting: 

1. Høyest pris om du vil selge mobilen (enten den er fungerende eller ødelagt). 

2. Svært effektiv løsning der du lett kan se verdien og om du godkjenner prisen vi gir, så har du en fraktetikett i eposten i løpet av sekunder. 

3. Fra du sender fra deg panten tar Posten den tiden den tar, men fra vi mottar den, så tar det maks et par dager før den er ferdig testet og vi legger den til utbetaling. 

4. Du kan velge selv om du vil ha overføring til din bankkonto.

Når vi mottar din iPhone, Samsung eller iPad (og i nær fremtid andre produkter), så gjennomføres først en sikker sletting på produktet maskinelt. Vi bruker en ADISA-godkjent software for å radere bort alle data, bilder og lignende, selv om du har fulgt oppskriften vi anbefaler før innsending. Deretter kjører vi en maskinell diagnose og tester alle funksjoner på panteobjektet (denne testen lagres i 1 år om du ønsker å se den). 

Deretter gjøres en manuell inspeksjon av kosmetisk tilstand, det vil si om det er sprekker, knust glass eller andre skader som er synlige. I visse tilfeller kan telefonen være teknisk sett uskadet, men være så stygg og ripete at vi ikke med god samvittighet kan selge den videre uten å polere eller reparere. 

I disse tilfellene tar vi bildedokumentasjon av skaden og setter tilstanden som defekt, og du vil få tilsendt et oppdatert pristilbud med prisen på mobilpanten som defekt lik det som står i panteløsningen. Du kan fremdeles velge og ikke akseptere dette og be om å få panteobjektet i retur, om du ønsker det; eller godkjenne det nye prisforslaget.

Hos oss kan du angre pant av iPhone, Samsung, iPad og PC helt frem til du har fått penger utbetalt. Etter at vi har utbetalt, så er det teoretisk mulig om vi fremdeles har panteobjektet på lager, men etter at karantenetiden på 14 dager fra du sendte inn telefonen er godt, så tar det ikke veldig lang tid før panten har fått en ny eier.

Vi tar kontakt med deg for å få låst den opp. Du må fremdeles slå den av om vi skal få gjennomført sletting og diagnose og kjøp av mobil eller nettbrett, så det forsinker bare prosessen. Det er derfor vi oppfordrer til å følge sjekklistene våre, så går det raskt og smidig.

Du kan bruke så lang tid du bare vil. Vi er uansett glade for å få panten til slutt. Gjenbruk og resirkulering er bra, selv om det tar tid. Men prisen kan bli avkortet om prisen i panteløsningen har endret seg. For å få den verdien du fikk når du bestilt en pant på din brukte elektronikk, så har du 14 dager til vi må ha panten hos oss, og det kan være greit å regne noen dagers postgang.

Om du velger å pante mobil, nettbrett eller annen elektronikk som smartklokke eller datamaskin, så sørger vi for grundig og sikker sletting når vi mottar panten. Vi har allikevel en klargjøringsprosedyre vi ønsker at du gjør selv, uansett om det er en iPhone, Samsung mobil, Macbook eller Windows-laptop fra HP eller Lenovo, så les disse før du sender din elpant til oss. Om elpanten skulle bli borte i Posten inn til oss, så er det ikke så mye vi får gjort.

Når elpanten ankommer oss, så går den rett i vår sikker sletting rutine, uten at noen ansatte inspiserer innsiden av produktet. Alle våre ansatte har underskrevet strenge avtaler knyttet til sikkerhet, personvern og behandling av personlig data og kursing om GDPR (General Data Protection Regulartion).

Avhengig av hvilket operativsystem din innsendte elpant har (iOS, Android, MacOS eller Windows) så benyttes ADISA-godkjent software til å gjennomføre sletteprosessen, slik at du skal være trygg på at ingen ser bildene eller filene dine. Selv om vi er trygge på at Elpant er trygt, så er det viktig for deg at du også er det, så er det viktig for oss at du opplever elpant som sikkert.

Etter diagnostikk og klargjøring/vask, legges mobiltelefoner som er gode nok direkte ut for salg etter en obligatorisk karanteneperiode og selges tilbake i det norske markedet. Ødelagte mobiler repareres lokalt og selges lokalt i 98% av tilfellene. Vi har som mål å ha minst mulig reisevei for pantede produkter. Trygt og kortreist.

Så om du bor i Oslo og har sendt en telefon til oss, så ender den som regel opp i Bergen, Stavanger, Trondheim eller kanskje tilbake til Oslo. Det lengste vår pant reiser er vel fra en bruker i Tromsø, til oss i Sandefjord og tilbake til en annen by i Nord-Norge.

Ja, vi og mange andre tilbyr innbytte iPad, på samme måte som innbytte iPhone og innbytte Samsung. Hvor mye du får for den, avhenger av modell og tilstand. Vi i Extndit forsøker å være best på verdi og tryggest på sletting av personlige data. 

Ja, det kan du. Vi tilbyr selvfølgelig elpant til hele Norge, og vi kjøper Apple, Samsung og andre mobiler, nettbrett og PC’er. Vårt lager er i Sandefjord, og om du er i nærheten og ønsker å ta turen innom er du hjertelig velkommen til å få hjelp der. Om du bor i Oslo, og ikke ønsker å ta turen, eller lengre unna som Bergen, Stavanger, Trondheim eller Alta, så kan du ta kontakt med oss om du har noen spørsmål eller trenger hjelp på Kundeservice. 

Om du kjøper privat; sørg for at selgeren har tilbakestilt iPaden til fabrikkinnstillinger. Dette gjøres under «Innstillinger» → «Generelt» → «Tilbakestill» → «Slett alt innhold og alle innstillinger». Vi i Extndit gjør selvfølgelig dette, samt et sett med andre tester for å slette og beskytte personlige data før vi selger en brukt iPad. Om du skal selge din gamle iPad, så husk å resette til fabrikkinnstillinger. 

Ja, selvfølgelig kan du det. Du kan pante flere og forskjellige panteobjekter hos oss i Extndit. Om du vil selge iPad og iPhone i samme slengen, så sparer vi miljøet på transport og det er også bra. Du kan også gjøre elpant på modeller du ikke finner en automatisk verdi på i panteløsningen vår, f.eks. en bærbar PC. Gjør gjerne en avtale med oss i forkant på Kundeservice slik at du kan få et manuelt estimat på verdi før du sender panteobjektet fra deg.

Ja. Panteløsningen vår er satt opp for å håndtere iPhone, Samsung mobiltelefon, iPad, og Mac, og noen utvalgte Samsung nettbrett. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre systemet klar til å gi deg verdi på annen brukt elektronikk, men i mellomtiden så kan vi løse dette manuelt med deg. 

Om du vil pante PC, enten stasjonær eller bærbar datamaskin fra HP, Dell eller Lenovo, et nettbrett eller mobil med Android fra for eksempel Xiaomi, Sony, OnePlus, Huawei, Google Pixel, Nothing Phone eller andre, så gjør vi en separat avtale per epost på Kundeservice. Vi kan ikke love at vi er best på all PC pant ennå; men vi skal gjøre så godt vi kan så du blir fornøyd.

Det korte svaret er ja. I skrivende stund jobber vi med å legge disse kategoriene til på vår Mobilpant, i tillegg til å etablere tydelige rutiner og opplæring av våre ansatte for innbytte av elektronikk med større krav til hygiene. Når vi skal selge dine airpods eller Apple Watch videre til en ny eier, så er vi opptatt av å sikre en best mulig hygienisk tilstand på alle produkter som tilbringer mesteparten av tiden nærme huden. 

Vi stiller de samme kravene til hygiene også på Airpods Max som er på utsiden av øret som en airpods pro på innsiden. Det samme gjelder med tilsvarende produkter fra andre produsenter som earbuds og galaxy watch. I mellomtiden så kan vi avtale dette på Kundeservice slik at du kan få et verdiforslag manuelt.

Du kan legge de ved i forsendelsen, men dessverre tilbyr vi ikke pant på denne type tilbehør. Dette er tilbehør som er strømførende og dessverre er markedet litt overfylt med uoriginalt ladeutstyr som vi hos Extndit definerer som brannfarlig. Vi selger kun strømførende tilbehør som kommer fra sertifiserte produsenter i trygge kanaler med CE-merking. Om du sender inn ditt gamle tilbehør, vil vi teste det for å sjekke autensitet og om det er sikkert før vi selger det videre. 

Denne tidsbruken gjør at vi ikke kan betale deg noe for tilbehøret dessverre. Er tilbehøret ikke originalt så sender vi det til resirkulering og materialgjenvinning, på lik linje med annen elpant vi mottar som har lav eller ingen gjensalgsverdi i seg selv.